5 Tips Sembuhkan Vertigo Dengan Cara Tradisional.



Vertigo adalah suatu keadaan yang kita akan rasa kepala berpusing malah akan juga rasa mual, nak muntah, kehilangan keseimbangan pada tubuh badan, kelelahan dan kadang-kadang tidak sedarkan diri. Jika terkena serangan vertigo, seseorang akan rasa sangat lemah, tidak mampu berdiri, dan rasa kepala berpusing selama beberapa jam.

Gejala-gejala vertigo bisa bervariasi, diantaranya akan merasa kepala berpusing tak karuan, kehilangan keseimbangan pada tubuh badan, rasa mual, nak muntah, gerakan mata yang abnormal, telinga berdengung dan sakit kepala. 


TANDA-TANDA ANDA PERLUKAN RAWATAN APABILA MENGHADAPI :

✅ pening kepala yang teruk
✅ demam yang tinggi
✅ penglihatan bertindih atau kurang jelas
✅ masalah bercakap atau mendengar
✅ kelemahan kaki dan tangan
✅ ketidakupayaan untuk berjalan
✅ pitam,kebas,sakit dada
✅ muntah tanpa henti.


KECENDERUNGAN PESAKIT VERTIGO

👉 sudah berumur
👉 pernah diserang strok
👉 mempunyai faktor untuk strok           (tekanan darah, kencing manis,merokok)


5 RAWATAN TRADISIONAL UNTUK VERTIGO.

Anda boleh mencuba untuk melakukan beberapa rawatan tradisional untuk vertigo seperti dibawah ini :

1. Teh dan Halia

Halia menjadi salah satu ubat yang sangat bagus untuk kita mengatasi sakit kepala, vertigo, serta rasa mual dan muntah. Anda boleh mencuba untuk membuat teh panas dengan sedikit gula kemudian masukan sedikit halia mentah yang sudah ditumbuk. Teh halia ini akan membuat sakit kepala menjadi berkurang, mengurangi rasa mual dan muntah serta mengatasi masalah tekanan darah kerana ianya boleh menbuang angin di dalam badan kita.

2. Madu dan Ketumbar

Anda juga boleh mencuba untuk membuat ramuan madu dan ketumbar dengan cara mengeringkan biji ketumbar. Rendam biji ketumbar di dalam air selama 24 jam kemudian ambil airnya. Panaskan air ketumbar tadi dan masukkan sedikit madu kerana ianya dapat menyegarkan tubuh badan kita.

3. Stroberi dan Yogurt

Stroberi dan yogurt boleh menjadi makanan tambahan keperluan nutrisi yang sangat baik untuk penderita vertigo. Ambil beberapa biji buah stroberi yang masih segar kemudian campur dengan yogurt. Campuran yogurt dan buah stroberi itu anda boleh ambil selama dua kali seminggu dan anda akan rasakan khasiat pada tubuh badan anda.

4. Susu dan Kacang Almond

Kacang almond boleh juga menjadi ubat yang sangat bagus untuk penderita vertigo. Campuran susu dan kacang almond dengan cara menggiling kacang almond adalah sangat bagus dan campurkan dengan segelas susu hangat. Kacang almond dan susu hangat boleh membuat tubuh menjadi lebih segar sehingga bisa meringankan rasa kesakitan vertigo. Makanan yang mengandung kalsium adalah samgat bagus untuk penderita stroke.

5. Jus Lemon

Jus lemon juga boleh menjadi minuman yang sangat menyegarkan untuk penderita vertigo. Jus lemon boleh dicampurkan dengan sedikit taburan lada hitam di atasnya. Jus lemon dan lada hitam dapat menyejukkan dan mengurangkan rasa sakit kepala dan mual atau muntah.



VIVIX adalah Anti-oksida yang terbaik dihasilkan oleh SHAKLEE yang merangkumi semua keperluan dalam tubuh badan seperti pemulihan fungsi sel, melambatkan pembentukan protin AGE(advanced glycation end product) yang boleh menggangu keutuhan sel. Disamping itu juga, vivix ini menguatkan sistem imun bagi membantu melawan penyakit-penyakit lain. Seperti merendahkan tekanan darah, tahap kolestrol,mengurangkan artritis, anti-inflamasi,mengawal selia insulian atau diabetic dan banyak lagi.


MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA KIT MENGUBATINYA. JOM SAMA-SAMA KITA UBAH HIDUP SECARA SIHAT & CERGAS BERSAMA KELUARGA TERSAYANG. DAPATKAN SEGERA VIVIX TWIN PACK DARIDAPA YANIE KERANA YANIE ADALAH SID PRO ANDA YANG AKAN MEMBANTU ANDA SEBAIK MUNGKIN.


FB : https://www.facebook.com/elyanie.cheros
Email : elyanie_cheros@yahoo.com
SMS@Whatsapp : 019-4644386

No comments:

Post a Comment