SISTEM IMUN SANGAT PENTING.

ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG YANIE INI. HARI NIE YANIE NAK SHAREKAN PENTINGNYA SISTEM IMUM PADA ANAK2 KITA.

SEKARANG ADALAH MUSIM DEMAM & ANAK2 MUDAH JATUH SAKIT. IBU BAPA JANGANLAH AMBIL MUDAH BAB KESIHATAN ANAK INI SEBAB SISTEM IMUN MEREKA PERLU JAGA. MEREKA SANGAT PERLUKAN SUPPLEMEN UNTUK TINGKATKAN SISTEM IMUN MEREKA.

APAKAH SEBENARNYA KESAN SISTEM IMUM LEMAH?

👉🏻 'Imun' membawa maksud kekebalan. Dengan itu, 'sistem imun' bererti sistem kekebalan yang dapat melawan dan melindungi tubuh daripada pelbagai serangan penyakit seperti jangkitan virus, kuman, dan bakteria.

👉🏻 Sistem imun yang rendah akan mengakibatkan tubuh sangat mudah dijangkiti penyakit, tetapi mengambil masa yang lama untuk sembuh. Oleh itu, sangat penting untuk meningkatkan keupayaan sistem imun agar dapat bekerja dengan baik pada tubuh. Jika sistem imun bekerja dengan sempurna pada tubuh, anda tidak mungkin mudah dijangkiti virus atau pelbagai penyakit yang menular.

👉🏻 Kadang dalam tidak sedar, ada segelintir masyarakat tidak menyedari ketika sistem kekebalan tubuh terganggu malah ada yang beranggapan dan mengatakan "telah tiba masanya musim sakit" menyerang kebanyakan orang, tanpa mencari sebab apa punca tubuh sering dan mudah jatuh sakit.


 Terdapat Beberapa Cara Untuk kekalkan sistem Imun pada badan kita dan anak2 : -

🔘 Elakkan terdedah dengan persekitaran tercemar.
🔘 Tidak mengambil minuman beralkohol.
🔘 Tidak merokok atau berada dekat pada si perokok.
🔘 Elakkan bergantung pada ubat ubat sintetik.
🔘 Tidak menggunakan sebarang produk/ kosmetik yang mengandungi bahan kimia.
🔘 Amalkan pemakanan yang seimbang.
🔘 Pengambilan air masak yang secukupnya( sekurang kurangnya 3L/day ).
🔘 Amalkan pengambilan supplemen semulajadi (bukan sintetik yang mengandungi bahan kimia).

Jadi ibubapa anak2 yang kerap sakit boleh bagi diorang supplemen SHAKLEE sebab badan mereka sangat memerlukan supplemen untuk dapat nutrisi yang lengkap. Kesian sangat mama tengok anak2 yang sakit lambat sembuh dan kerap sakit nie badan dia tidak mempunyai sistem imun yang tinggi.

Kita orang dewasa pun perlukan juga. Nak kekal sihat, kuat dan bertenaga demi mencari rezeki. Rewardkan diri anda dengan vivix. Percayalah sekali korang makan vivix korang akan dapat kesan yang best dan sangat optimum.

Jom sama2 kita bina hidup secara sihat dengan keluarga. Biar kita pilih untuk mencegah dari merawat. Jangan dah sakit baru cari penawar. Dari sekarang kita kena jaga anugerah Allah. Jangan biarkan badan penat/letih/malas dan sebagainya.

SUPPLEMEN UNTUK KANAK-KANAK BERUMUR 1TAHUN KE ATAS


VIVIX ADALAH THE BEST SUPPLEMEN UNTUK ORANG DEWASA.



MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA KIT MENGUBATINYA. JOM SAMA-SAMA KITA UBAH HIDUP SECARA SIHAT & CERGAS BERSAMA KELUARGA TERSAYANG.


FB : https://www.facebook.com/elyanie.cheros
Email : elyanie_cheros@yahoo.com
SMS@Whatsapp : 019-4644386

No comments:

Post a Comment