Testimoni Diri Sendiri Bebas Dari Gastrik!

Assalammualaikum Semua follower yanie. Hari ini yanie nak sharekan pengalaman yanie dari sekolah dan masuk politeknik yang mengalami gastrik tapi tak teruk sampai masuk ward berhari-hari dan kena pemantauan doktor. Jom kita lihat di bawah apa itu gastrik.

" Gastrik atau istilah perubatannya, gastritis, adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif. Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut. "



Time sekolah memang selalu gastrik terjadi pada yanie. Tapi sebelum pergi sekolah memang wajib makan dulu. Biasa la pagi-pagi tentukan nasi lemak. Sebab tue badan yanie cepat berlemak-lemak. Time puasa kalau yanie tak makan memang akan problem bila datang sekolah. Yanie akan pengsan dan sedar-sedar yanie dalam ambulans. YaAllah sakitnya kena cucuk dan tunggu masuk air 3botol dalam badan masa masuk ward kecemasan. Yanie menangis dan minta balik cepat serta tak mahu cucuk-cucuk lagi. Tambahan doktor pelatih cucuk salah lagi. Kena cucuk tempat yang sama lagi. Memang yanie sepak juga la doktor pelatih itu sebab buat kerja main-main.

Time belajar politeknik pun sama. Memang yanie wajib pergi cafe beli makanan pagi-pagi. Kalau tak makan pagi mesti yanie akak jatuh pengsan. Pernah juga tak makan pagi-pagi dan masa jalan pergi kelas yanie pengsan depan pejabat fello. Time sedar dalam ambulans memang menangis sebab keluarga jauh. Dapat jugalah masuk ward kecemasan dekat Hospital Jitra. Time tue lupa pergi cafe beli makanan sebab sudah lambat nak pergi kelas. Al-maklumlah yanie bangun terlewat. Heeee. 

Yanie paling tak suka bila dapat hospital yang banyak-banyak untuk makan sehari. Biasalah doktor akan bagi ubat hospital warna putih yang cecair berbau angin. Wah tak sukanya nak makan. Asal makan jer muntah. Asal muntah jer kena makan. Memang yanie akan skip bila makan ubat hospital kerana tak mau amalkan sebab ubat hospital banyak mengandungi dadah. Hanya 2 3 kali jerr makan. Sebab tue yanie punya gastrik akan kena jer bila tak jaga makan, tak minum susu dan tidak makan ubat on time.

Alhamdullilah sejak yanie mengamalkan Shaklee dari june 2013 sampai sekarang masalah gastrik tak datang pun. Yang syok bulan puasa yang payah makan nasi. Hanya ambil 3gems dari shaklee sudah memadai (esp, mealshake, performance drink). Syukur sangat masalah gastrik sudah tidak ada lagi sekarang dan tak perlu risau lagi kalau pagi-pagi tak makan. Hot items yang yanie tak pernah tinggal ESP. ESP adalah rutin breakfast yanie setiap hari. ESP jugalah yang mencegah penyakit gastrik yanie. ESP membantu extra energy. YaAllah terima kasih kerana temukan yanie dengan Shaklee. Kalau tak kena check dan masuk camera dalam perut untuk scan gastrik dalam perut. Wah tak sanggup rasanya kalau masalah gastrik yanie tak hilang.

ESP sesuai untuk breakfast, lunch & dinner!
Protein yang adalah dalam ESP cukup untuk badan kita.
RM 150.00 (tahan 2bulan)

Boleh hubungi yanie untuk dapatkannya. 
Jangan biarkan masalah kesihatan menjejaskan kita.
Mencegah lebih baik daripada merawat.

Email : elyanie_cheros@yahoo.com
SMS@Whatsapp : 019-4644386

No comments:

Post a Comment